Com vendre més amb la carta del meu restaurant?

¿Cómo vender más con la carta de mi restaurante?

Com vendre més amb la carta del meu restaurant?

L’eina principal per vendre al teu restaurant és la carta, de debò!

És un canal de comunicació completament visual. Sense necessitat de parlar, t’ho mostra tot per si sol.
Com més originals i expressius siguem, més bons resultats tindrem i més beneficis aconseguirem.

Estigues atent a alguns apunts/idees que et donem per tenir una carta d’allò més atractiva i augmentar les vendes:

 

Sense signes monetaris

No els utilitzis. El nostre objectiu és que el client oblidi, encara que sigui per un instant, els diners que es gastarà. Si li ho recordem constantment, pot ser que actuï de manera tímida i volem que es deixi anar i s’aventuri amb nosaltres.

El que intentarem amb tota la informació detallada del plat és que només pensi en la delícia que està a punt d’assaborir.

Tota aquesta informació té com a base un estudi de la Cornell University School of Hotel Administration, el qual va concloure que “els clients que van rebre una carta sense signes monetaris van gastar significativament més que els que la van rebre amb ells”.
Així de fàcil, fora els signes monetaris i més beneficis monetaris.

 

El preu

Els preus acabats en 9 ja no estan de moda. La gent ja ho arrodoneix instantàniament i, fins i tot, pot haver-hi una mil·lèsima de molèstia, ja que sembla que ens intentin vendre que un cèntim pugui canviar completament un preu, ja no cola!

Ara és millor ser més neutral i per això recomanem optar pel nombre 5, és més agradable de cara al consumidor i no sembla un “engany”.
Veiem més atractiu pagar 12,95 per uns “ous estrellats amb patates palla i encenalls de foie” que no 12,99, encara que la diferència sigui de tan sols 4 cèntims.

 

Llenguatge descriptiu

Tot i que cada vegada som més gastrosapiens, encara hi ha especificacions i tecnicismes que els nostres clients poden desconèixer.
Per això, les descripcions dels plats són un punt clau de venda. Si el client entén i es pot fer una idea de què menjarà, hi ha més possibilitats que demani el plat.

“Els plats que es descriuen de forma més bella són els més atractius i els més demanats”, així concloïa un estudi de la Universitat de Cornell.
Una altra investigació de la Universitat d’Illinois va demostrar que els plats amb descripció signifiquen consumir un 275% més que els que no la tenien.
És a dir, hi ha un gran percentatge de vendes en joc per l’explicació del plat. Més val que sigui atractiva, oi?

Un exemple:
Descripció amb coccions i textures: “Ous ecològics cuinats a baixa temperatura amb suau Parmentier de patata trufada, cremós de xiitakes i cruixent de papada”.
Descripció simple: “Ou amb Parmentier de patata, bolets i papada”.
Quina et sembla més seductora? Doncs això.

 

Noms familiars

Mostrar la part més emocional dels plats funciona. Fer referència a allò artesà, a receptes de la casa o “de l’àvia” acompanya un sentiment més enllà del sentit del gust i és familiar, antic, segur.

Aquest concepte desperta la curiositat del comensal, fent que els plats siguin més desitjables i acceptats com a “bons” ràpidament. I és que les àvies ‘sempre cuinen bé’!

Informa el client dels teus plats estrella i característics pels quals els teus comensals tornen.

 

Noms regionals

Utilitza el nom original dels plats. Els tenim tan interioritzats que és millor i més ràpid uns “espaguetis a la bolonyesa” que no pas “espaguetis amb tomàquet i carn picada”.

Les denominacions tan conegudes conviden més a ser consumides, ja que de l’altra forma pot semblar un altre plat.

 

Menús atractius gràficament

El disseny juntament amb la fotografia poden donar resultats magnífics. I és que tot allò visual sempre atreu més. Gràcies a això, podem destacar els plats que vulguem vendre i guiar el comensal cap a la seva elecció.

Una de les cartes que més beneficis té gràcies a aquest sistema és la de les postres, ja que una bona imatge d’un “coulant de xocolata amb gelat de vainilla” pot fer un forat a qualsevol estómac després d’un menjar contundent, i més si veiem la imatge de la xocolata que s’escampa quan la cullera hi entra en contacte. És fantàstic i una venda assegurada!

A GastroSAP!ENS som experts a treure el màxim potencial a la teva carta i aconseguir, amb això, que millorin els marges i, en conseqüència, la rendibilitat del restaurant. Aquí hem descobert alguns consells/idees, però hi ha moooltes més tècniques d’èxit a aplicar a la teva carta per guanyar. Vols saber-ne més? T’hi esperem!



Al continuar utilizando nuestro sitio web, usted acepta el uso de cookies. Más información

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra POLÍTICA DE COOKIES, pinche el enlace para mayor información. Además puede consultar nuestra página de POLÍTICA DE PRIVACIDAD.

Cerrar